15 jan 2018

Innovation Wall van Rijk Zwaan biedt inspiratie aan ketenpartners

Innovatie staat centraal binnen de veredelingsprogramma’s van Rijk Zwaan. Met de winst van de Fruit Logistica Innovation Award 2017 voor Knox™ nog vers in het geheugen, staat de deelname van Rijk Zwaan tijdens de Fruit Logistica in 2018 opnieuw in het teken van innovatie. Van 7 tot en met 9 februari vindt deze belangrijkste internationale groente- en fruitbeurs in Berlijn plaats.

Retail Center Berlijn open

Innoveren doet Rijk Zwaan tot in het supermarktschap. Het Retail Center van Rijk Zwaan in hartje Berlijn is daar een prachtig voorbeeld van. Bezoekers kunnen in de stand (hal 1.2, stand D-05) toegangskaarten ophalen en tijdens de beurs dit innovatie- en experiencecentrum gaan bekijken. In het Retail Center ontwikkelt en deelt Rijk Zwaan succesvol kennis over de optimalisatie van het versschap met retailers en andere ketenpartners. Tijdens de beurs laat Rijk Zwaan er diverse verpakkingsconcepten en schappresentaties zien. Verder kunnen bezoekers zelf een test doen met de eyetrackingbril, een van de methoden die wordt ingezet voor shopperonderzoek.

Innovation Wall met Snack Lettuce, Greentense en MyCubies

Naast de entreetickets voor het Retail Center presenteert Rijk Zwaan succesvolle innovaties en concepten in de Innovation Wall. Snack Lettuce bijvoorbeeld. De naam zegt het al: dit knapperige, mooi gekromde slablad kan de consument vullen met guacomole, kaas, vis of een andere snack. Snack Lettuce geeft een nieuwe impuls aan de snackgroentencategorie in het groenteschap.

Een andere verrassende innovatie is Greentense. Ervaar op de beurs dit donkergroene en gezonder alternatief voor de authentieke snijboon. Uitgebreide testen laten zien dat consumenten de smaak, de intense kleur en de eenvoudige bereidingswijze van Greentense waarderen.

De Innovation Wall biedt bezoekers nog veel meer. Het succesvolle snackkomkommerconcept MyCubies in Spanje breidt vanaf dit seizoen uit met een nieuw type komkommertje, genaamd One Bite. Zoals de naam al doet vermoeden is deze One Bite nog kleiner dan de bekende snackkomkommer. Ideaal om aantrekkelijke mixen te maken of kleinere verpakkingen aan te bieden in het snelgroeiende snacksegment.

Boost voor de babyleaves-categorie

Een bijzondere noviteit is Rocketeerz, een nieuwe lijn rucolarassen waarmee Rijk Zwaan zich voor het eerst op deze markt begeeft. Rocketeerz staat voor innovatie binnen rucola op het gebied van resistenties, productie, maar ook vorm, smaak en kleur. De nieuwe lijn biedt producenten, conveniencepartners en retailers kansen om de babyleaves-categorie een boost te geven. Op de Fruit Logistica zijn verschillende rassen te zien. Tijdens de Open Field Days in Cartagena, Spanje van 12 tot en met 18 februari 2018 toont Rijk Zwaan het complete assortiment. Kijk voor meer informatie op www.rijkzwaan.com/meet-us/winter-open-field-days-spain.

Meer informatie

Bent u geïnteresseerd in innovaties van Rijk Zwaan of wilt u een bezoek brengen aan het Retail Center? Bezoek de stand in hal 1.2, stand D-05 of maak vooraf al een afspraak met uw Rijk Zwaan-contactpersoon.