04 sep 2019

Knox™ ijsbergslarassen zijn de uitkomst voor foodservice

De foodservice branche blijft wereldwijd groeien. Steeds meer restaurants openen hun deuren en ook het assortiment in deze restaurants blijft zich uitbreiden. Één gedeelde deler waar alle restaurants naar op zoek zijn? Een goede ijsbergsla die knapperig blijft in sandwiches en hamburgers mét een lange houdbaarheid.

Langer houdbaar én minder waste

Rijk Zwaan introduceerde in 2015 Knox™ en beantwoordde daarmee deze zoektocht. Knox™ is een eigenschap in sla waarmee het verkleuren van de gesneden sla wordt vertraagd en daardoor houdbaarheid verlengt. Een automatisch gevolg hiervan is dat verspilling wordt tegengegaan, doordat men minder sla hoeft weg te gooien. Een uiterst duurzaam product en zeer geschikt voor snijderijen, foodservice restaurants en andere convenience spelers in de markt.

Uitbreiding in ijsbergsla

Inmiddels zijn we vier jaar verder en heeft Rijk Zwaan niet stil gezeten als het gaat om de ontwikkeling van Knox™. Na de winst van de Fruit Logistica Innovation Award in 2017, heeft de veredelaar verder geïnvesteerd in de ontwikkeling van het Knox™-assortiment. Met name het assortiment in ijsbergslarassen is sterk uitgebreid – ideaal voor foodservice bedrijven. Ijsbergsla is namelijk een populair slatype voor gebruik in sandwiches en op hamburgers. Door de uitbreiding van het Knox™-assortiment, kan de keten nu rekenen op een jaarrond beschikbaarheid van ijsbergsla met langere houdbaarheid.

Inspelen op behoeften van de markt

Dat Knox™ goed aanslaat bij deze bedrijven is logisch verklaarbaar, aldus Bauke van Lenteren, Convenience Manager bij Rijk Zwaan. “Wij zien dat gezonde voeding, verse ingrediënten en minimale verspilling in de out-of-home-markt steeds belangrijker worden. Door Knox™ heeft de consument verse en knapperige ijsbergsla en kan de producent rekenen op langere houdbaarheid en minder verspilling.

De aankomende weken opent Rijk Zwaan weer zijn deuren tijdens de Demovelddagen in Fijnaart, Nederland en is men aanwezig tijdens Fruit Attraction in Madrid, Spanje en tijdens PMA Fresh Summit in Anaheim, Californië, USA. “Onze specialisten staan bezoekers graag te woord om de nieuwe rassen te tonen en de mogelijkheden van Knox™ met hen te bespreken.” That’s how we share a healthy future.

De Demovelddagen in Fijnaart starten op maandag 16 september. Tevens is Rijk Zwaan aanwezig op PMA Fresh Summit van 17 tot en met 20 oktober in Anaheim, Californië, USA. Ook ontmoeten we geïnteresseerden graag tijdens Fruit Attraction, gehouden van 24 tot en met 26 oktober in Madrid, Spanje. Meer informatie over Knox™, is te vinden op www.rijkzwaan.com/solutions/knox.