03 apr 2017

Retail Center geopend voor bezoekers

Rijk Zwaan heeft vandaag haar Retail Center in Berlijn officieel geopend. Het Retail Center is een nieuwe stap in de continue verbetering van dienstverlening aan retailers en zal het bedrijf helpen bij het stellen van de juiste prioriteiten in haar verdelingsprogramma’s.

Juiste positionering

Rijk Zwaan heeft de ambitie om haar internationale retailpartners steeds meer op maat te bedienen.  Voorafgaand aan de introductie van een nieuw, veelbelovend ras, wil het bedrijf de juiste positionering bepalen binnen de winkelformule van een retailpartner. “Samen met onze partners bespreken we meer en meer zaken als assortimentsopbouw, verpakking en schappresentatie”, zegt Business Development Manager Jörg Werner. “Ons nieuwe Retail Center zal ons helpen dit proces verder te professionaliseren.”

Eye-tracking

Het Retail Center presenteert een uitgebreid assortiment in verschillende schapindelingen en realistische winkelsituaties van over de hele wereld. De locatie is uitgerust met state-of-the-art technologieën zoals eye-tracking brillen die kunnen monitoren waar consumenten hun aandacht op vestigen tijdens het winkelen.

“Dit soort instrumenten is al vrij gebruikelijk in andere productcategorieën, maar nog relatief nieuw voor het vers-segment”, weet Werner. “In combinatie met diepte-interviews en focusgroepsdiscussies, die we ter plekke kunnen uitvoeren, hebben we alles in huis om het koopgedrag van consumenten te bestuderen en analyseren. Verder biedt het Retail Center zowel medewerkers als partners van Rijk Zwaan eindeloze mogelijkheden voor de organisatie van allerlei trainingssessies en inspirerende evenementen.”
 

Advies op maat

“Voor retailers is het groenteschap een hele goede manier om zich te onderscheiden”, zegt Werner. “Dankzij ons Retail Center hebben we de mogelijkheid hen betere aanbevelingen op maat te geven en om samen productintroducties voor te bereiden. Tegelijkertijd zal het Rijk Zwaan helpen om rassen en concepten te ontwikkelen die aansluiten bij wensen vanuit de markt. Samen kunnen we dit Retail Center gebruiken om omzetten te verhogen en om bij te dragen aan een verhoging van de groenteconsumptie.”

Een aantal Rijk Zwaan partners heeft aan een ‘sneak preview’ van het Retail Center gekregen tijdens de Fruit Logistica van dit jaar. Hun feedback was zeer positief en is gebruikt om de faciliteiten nog verder te optimaliseren.

Retailers en andere Rijk Zwaan partners kunnen nu een afspraak maken voor een bezoek aan het Retail Center via www.rijkzwaan.com/retailcenter of door contact op te nemen met hun lokale Rijk Zwaan contactpersoon.