14 jan 2020
SN!BS is het nieuwe snackmerk van Rijk Zwaan
Op de Fruit Logistica 5-7 februari 2020 presenteert groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan zijn nieuwe snackmerk SN!BS. “Met SN!BS wil Rijk Zwaan handelaren en retailers wereldwijd inspireren om het snackassortiment uit te bouwen en consumenten helpen om gezonde keuzes te maken”, vertelt Jan Doldersum, Manager Chain & Retail. De lancering van SN!BS past bij ‘Stronger together’, het beursthema voor de Fruit Logistica van Rijk Zwaan.
Het merk SN!BS
Steeds meer consumenten willen gezond eten. Zij zoeken verder naar gemakkelijke tussendoortjes voor onderweg, maar ook tijdens het werk, na het sporten of op feestjes. Deze ontwikkelingen inspireerden Rijk Zwaan om een speciaal merk te ontwikkelen voor het groeiende snackassortiment. Doldersum: “In volwassen markten als West-Europa en de VS kan SN!BS retailers inspireren om de gezonde snackcategorie te verbreden en verdiepen. In opkomende markten zoals Brazilië, Zuid-Afrika, het Midden-Oosten of China zijn retailers op zoek naar een totaaloplossing voor de snackcategorie. Retailers kunnen SN!BS in dat geval omarmen als consumentenmerk. Dit nieuwe snackmerk is flexibel in te zetten. Op de Fruit Logistica presenteren wij bovendien onze eerste verpakkingsideeën.”
De snack SN!BS
SN!BS staat voor kleine, gezonde snackgroentes die je eet ‘on the go’, deelt met vrienden of aanbiedt aan je gasten. Rijk Zwaan biedt een assortiment met veel variatie, zoals de bekende snackgroenten tomaat, komkommer, paprika en wortel, maar ook specials als radijs, bleekselderij, meloen, snacksla, koolrabi en bloemkool. “SN!BS maakt het mogelijk om snackgroenten in de breedte te promoten. Omdat we als Rijk Zwaan een groot assortiment groenten voeren, zijn nog vele innovaties mogelijk. Met nieuwe snackgroenten, maar ook in productmixen. Daarover willen we graag van gedachten wisselen met onze ketenpartners,” vertelt Jan Doldersum.
De doelen van SN!BS
Met het merk SN!BS streeft Rijk Zwaan ernaar verschillende doelen te bereiken. Een overkoepelend en integraal merk kan handelaren en retailers wereldwijd inspireren om het snackassortiment uit te bouwen en consumenten helpen om gezonde keuzes te maken. Door intensief samen te werken met partners in de keten heeft Rijk Zwaan meer impact, wat het beursthema ‘Stronger together’ benadrukt.
Interesse om met Rijk Zwaan ‘Stronger together’ aan een gezonde toekomst te werken? U bent van harte welkom op onze stand in hal 1.2, D-04. Wil je één van onze experts ontmoeten? Laat het weten via: www.rijkzwaan.com/meet-us/fruit-logistica-2020
Ook dit jaar kunt u op afspraak ons Retail Center in hartje Berlijn bezoeken. Aanmelden kan via: www.rijkzwaan.com/retailcenter
