Gemak en variatie
Consumenten hebben een steeds drukker leven. Traditionele maaltijden worden vervangen door meerdere eetmomenten per dag. Kant-en-klaar neemt wereldwijd toe in populariteit. De rol van groenten verandert. Groenten moeten opboksen tegen een ruime keuze aan gemakkelijke maar minder gezonde tussendoortjes. Veel consumenten hechten waarde aan gezond en gevarieerd eten, maar dan wel gemakkelijk te bereiden. Dat stelt nieuwe eisen aan vormen, kleuren en verwerkbaarheid.
Verrassend
De oplossingen die we op dit vlak bieden zijn talrijk en verschillen per gewas. Door gebruik te maken van de enorme variatie die de natuur ons biedt, introduceren we regelmatig nieuwe types en kleuren. We ontwikkelden bijvoorbeeld een blokvormige tomaat die extra geschikt is om te vullen. Met onze cocktailkomkommer bieden we een gezond tussendoortje. We spelen ook in op de ‘grow your own’ trend. Met kluitsla kunnen consumenten hun eigen verse slablaadjes plukken.
Praktijkcase: 'Snijderijen willen geen zakjes met alleen witte stukken sla'
Lees verder over onze gerelateerde concepten:
-
Convenience
Een innovatief assortiment groenterassen waar zowel snijderijen en hun afnemers als telers maximaal profijt uit kunnen halen.
-
SN!BS
Een selectie van snackgroenterassen die perfect aansluiten bij de wensen van de moderne consument.
-
Salanova®
Makkelijk te bereiden sla met heerlijk smakende uniforme kleine blaadjes.
-
Sweet Palermo®
Sweet Palermo® is zoeter dan andere paprika's en zeer veelzijdig in gebruik.
-
Silky Pink
Roze tomaten van handig formaat en met heerlijke smaak.