Het verhaal van Bauke en Thijs
“Klanten een beleving bieden: live op het veld óf digitaal”
Twee keer per jaar organiseert groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan internationale demodagen voor de vollegrondgewassen op de Research & Breeding locatie in Fijnaart (Nederland). Door de coronamaatregelen en reisbeperkingen was het dit jaar anders. Toch bleef ook veel hetzelfde. “Het demoveld stond vol met de nieuwste sla-, spinazie-, brassica- en wortelrassen van Rijk Zwaan en net als altijd draaide het om persoonlijk contact”, aldus Bauke van Lenteren, Marketing Specialist Lettuce, bij Rijk Zwaan.
Persoonlijke gesprekken
Rijk Zwaan organiseerde de vollegrondsdemo tussen 14 september en 16 oktober 2020 in Fijnaart. “Doordat we alle benodigde coronamaatregelen hadden getroffen, konden we klanten uit Nederland verwelkomen in Fijnaart. Klanten uit andere landen spraken we digitaal. Met een goede videoverbinding, crop specialisten met een camera in het veld, goede voorbereiding en een studio naast het veld konden we een-op-een in gesprek met klanten. Veel waren positief verrast over de interactie en kwaliteit van de beelden”, vertelt Bauke enthousiast.

Innovatie
Bij zo’n digitalisatieslag komt een hoop kijken. Thijs Rensink, Specialist Digital Commerce, legt uit: “Het begint al met goede wifi op het veld. Dit was tot voorheen een extraatje en is nu een must. En al is de smaak van de producten niet te digitaliseren, we probeerden wel in de buurt van een totaalbeleving te komen. ‘Ik kan de smaak bijna zien!’, was zelfs een keer de reactie van een klant.”
Samen met partners blijft Rijk Zwaan innoveren, ook op het gebied van digitalisering. That’s how we share a healthy future.
Ben je geinteresseerd in meer samenwerkingsvoobeelden? Ga naar www.rijkzwaan.com/stronger-together